Wysoka rotacja pracowników tymczasowych, już z samej definicji tej formy zatrudnienia, nie powinna nikogo dziwić. Martwić może jednak zauważalny spadek motywacji, a co za tym idzie - jakości wykonywanej pracy. Zdaniem ekspertów LeasingTeam Group problem byłby mniejszy, gdyby zatrudnieni zawsze byli rzetelnie informowani o warunkach zatrudnienia i mieli zapewnioną odpowiednią opiekę koordynatora.
Coraz więcej branż boryka się z pozyskaniem pracowników, głównie niskiego szczebla. Mocno we znaki daje się też wysoka fluktuacją kadr. Eksperci rynku pracy uważają, że zjawisko to jeszcze mocniej nasili się w 2024 roku, w związku z czekającymi nas kolejnymi podwyżkami płacy minimalnej. Współpraca z agencją pracy tymczasowej często postrzegana jest jako recepta na braki kadrowe. Jednak, aby była ona skuteczna, firma powinna jasno określić profil poszukiwanego personelu oraz budżet, jaki może przeznaczyć na jego zatrudnienie.
- Nie ma recept na wszystko, jednakże spersonalizowana i dobrze dobrana oferta agencji pracy może być skuteczną metodą na uzupełnienie braków kadrowych w firmie Klienta – mówi Kamila Olszak, Dyrektor ds. Rozwoju Regionu Północ w LeasingTeam Group - Największą korzyścią, zarówno dla firmy, jak i pracownika, płynącą ze współpracy z agencją pracy tymczasowej, jest elastyczność zarówno pod kątem struktury kadrowej, jak i okresu zatrudnienia. Do tego dochodzi oszczędność czasu i optymalizacja kosztów procesu rekrutacji. Współpracując z agencją pracy tymczasowej, korzystamy też z wiedzy i doświadczenia ekspertów rynku pracy, co przekłada się na zwiększenie efektywności podjętych działań – wylicza Kamila Olszak.
Agencja pracy tymczasowej wspiera realizacje celów biznesowych poprzez zdolność szybkiego reagowania i uzupełnienia braków kadrowych. Podczas procesu rekrutacji, ale też już w czasie zatrudnienia i obsługi, agencja zbiera informacje z rynku, które mogą wspierać strategię firmy w obszarze HR.
- Czasem jako firma zewnętrzna po prostu widzimy więcej. Współpraca z agencją pracy tymczasowej i dedykowanym koordynatorem pozwala na lepszy nadzór nad wskaźnikami HR, takimi jak: czas od rozpoczęcia projektu do momentu zatrudnienia, powody odrzucenia oferty, poziom absencji, poziom i powody rotacji – tłumaczy Justyna Gosk, Dyrektor Operacyjny LeasingTeam Group.
Dlaczego praca koordynatora jest tak istotna?
Do zadań koordynatorów należy nie tylko wparcie działu rekrutacji w pozyskaniu pracowników. Muszą też dostarczyć im niezbędne informacje o rodzaju wykonywanej pracy, dopełnić wszystkich formalności związanych z zatrudnieniem, być mediatorem z pracodawcą w przypadku jakichkolwiek nieporozumień czy zapewnić transport i zakwaterowanie. Przede wszystkim jednak, koordynatorzy powinni pozostawać w stałym kontakcie z pracownikami od pierwszego, aż do ostatniego dnia pracy.
- Rola koordynatora w agencji pracy jest nieoceniona. Wspiera on pracownika na każdym etapie, od pomocy w poruszaniu się po zakładzie, po wsparcie w dokumentacji i wydawaniu zaświadczeń. Nierzadko jest jednocześnie tłumaczem i negocjatorem – mówi Justyna Gosk, Dyrektor Operacyjny LeasingTeam Group - Od samego początku naszej działalności stawiamy na transparentność i budowanie trwałych relacji opartych na wzajemnym szacunku i zaangażowaniu, dlatego zdecydowaliśmy się na prowadzenie regularnych ocen pracy naszych koordynatorów. Wyniki badań z pierwszego miesiąca napawają optymizmem. Aż 91,5 proc. delegowanych przez naszą agencję pracowników tymczasowych jest zadowolona z obsługi koordynatora. 100 na 106 ankietowanych uważa, że warunki pracy zgadzają się z przedstawioną ofertą i poleciłoby współpracę z firmą LeasingTeam rodzinie lub znajomym – podsumowuje Justyna Gosk.
Badania opinii pracowników tymczasowych delegowanych przez agencję LeasingTeam Group rozpoczęły się we września 2023 roku. Prowadzone są metodą ankiet telefonicznych, realizowanych przez osoby z niepełnosprawnościami. W ten sposób LeasingTeam Group stara się aktywizować grupy zagrożone wykluczeniem społeczno-zawodowym.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/dobre-relacje-miedzy-pracownikiem-tymczasowym-a-koordynatorem-kluczem-do-poprawy-efektywnosci-pracy